Jongeren uit de regio starten met trainingsprogramma The Boardroom

Een eigen kledingmerk, een oppascentrale, een borrelbox, customized sneakers, een shampoo speciaal voor bouwvakkers. Dit is slechts een greep uit de verschillende ondernemingen die jongeren de afgelopen drie jaar zijn gestart dankzij The Boardroom. The Boardroom biedt jongeren (15-22 jaar) de kans om in samenwerking met ondernemers en bedrijven uit hun omgeving de ins en outs over ondernemerschap te ontdekken. Van mindset tot marketing, van sales tot SDG's. Jongeren ontwikkelen de kennis en vaardigheden die nodig zijn om van een eerste idee tot een succesvolle uitwerking te komen.

Eind februari start The Boardroom voor het vierde jaar op rij in de Regio Foodvalley met een gratis trainingsprogramma van acht weken. Zo'n 20 jongeren krijgen hierin training en begeleiding van diverse ondernemers en professionals. Bijvoorbeeld van Ronald Kolthoorn, de jongste franchise-houder van Bakker Bart in Ede, Carmen de Bruin oprichter van de succesvolle start-up LovĂ­y en Brechtje van den Beuken, directeur van Bosch Beton. Het programma eindigt met een finale bij marketingbureau De Indruk in Ede. De deelnemers pitchen dan hun idee en maken kans op een mooie investering. Afgelopen jaar won Fleur Altena (16) met haar haar onderneming YouShoe. Fleur tekent prachtige designs op sneakers, waardoor ze haar klanten een uniek paar sneakers biedt. Lees haar verhaal in Groei #12.

Op dinsdag 13 februari is de kick off van dit jaar. Voor deelname hoeven jongeren nog geen bedrijfsidee te hebben en ook hun opleidingsniveau is geen criterium. Iedereen is welkom, zolang je maar een beetje lef en nieuwsgierigheid hebt.

The Boardroom wordt mede mogelijk gemaakt door Regio Foodvalley en de gemeente Ede.